ابزار رایگان وبلاگ

وزیر آموزش و پرورش : توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

اسلایدر

وزیر آموزش و پرورش : توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

 

وزیرآموزش وپرورش با بیان این که دانش‌آموزان تا به مسئله ای برخورد نکنند درصدد پیدا کردن پاسخ آن بر نمی آیند گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی روحیه پرسشگری دردانش آموزان را افزایش می دهد.
 

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز علی‌اصغر فانی در بازدیداز سازمان اسناد وکتابخانه ملی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور دربازگشایی مدارس در مهرماه سال 1392 ،اظهارکرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت روحیه پرسشگری دانش‌آموزان  از اهداف اساسی آموزش وپرورش است.

 وی آشنایی دانش آموزان با گنجینه عظیم کتابخانه ملی رابسیار ارزشمند خواند وافزود: باید از ذخائر این مجموعه برای استفاده نسل‌های آینده بهره‌برداری کنیم.

عضوکابینه تدبیر وامید تصریح کرد: همچنین با توجه به فراگیر بودن آموزش و پرورش در سطح کشور می‌توانیم طرحی را برای دعوت خانواده‌ها برای واسپاری نسخ خطی به کتابخانه ملی را به اجرا برسانیم.

فانی دارالفنون را نخستین مدرسه ایرانی و افتخاری برای آموزش و پرورش معرفی وخاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان نماینده آموزش وپرورش ماموریت داردتانسبت به بازسازی این بنای ارزشمند فرهنگی اقدامات لازم راانجام دهد.

وی ازهمکاری خوب شهرداری تهران برای احیای مدرسه دارالفنون خبرداد وافزود: هماهنگی‌های خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم درمرمت دارالفنون موثربوده است.

وزیرآموزش وپرورش ادامه داد:آموزش وپرورش می‌تواند از تجارب و همکاری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در احیای محل مدرسه دارالفنون استفاده کند و قصد دارد مدرسه دارالفنون را به عنوان مرکز اسناد آموزش و پرورش بازسازی کند.

شایان ذکراست؛ به پیشنهاد رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مقرر شد نماینده‌ای از سوی این سازمان و وزارت آموزش پرورش ابعاد همکاری این سازمان و وزارتخانه را بررسی کنند و حجت الاسلام دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و دکتر خسروی معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای این امر انتخاب شدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 15:45 ] [ فرزانگان ]
[ ]